logo studio groningen

WAAROM YOGA?

Yoga-oefeningen scheppen rust en evenwicht die je lichamelijk en geestelijk beleeft.

__________

Fysiek

Fysiek heeft Hatha Yoga een preventieve en corrigerende uitwerking op:

__________

Geestelijk

Geestelijk brengt Hatha Yoga je rust en tevredenheid, bewustwording, zelfkennis, balans.

__________

Spiritueel

Spiritueel biedt Hatha Yoga je verstilling van de geest, helderheid.

Yoga oefeningen scheppen rust en evenwicht, die je lichamelijk en geestelijk beleeft. Yoga is voor iedereen met of zonder sportief verleden, man of vrouw, jong of oud, dik of dun. Bij Yoga hoef je niet te presteren. Het gaat erom wat jij ervaart en voelt tijdens- en in een houding. Wat je kunt loslaten of versterken.

__________

Terug...

EEN LES HATHA YOGA

De les start met een korte meditatie van 5 minuten. Het tempo van de dag neemt af, je komt tot rust en de aandacht voor jezelf neemt toe. Dan volgen een aantal yogahoudingen. Staand, zittend en liggend.

yoga studio groningen oefeningen 1

Door in alle rust naar een houding te bewegen en in een houding te zijn, zul je voelen, ervaren waar spanning is. Door hier met mildheid en zachtheid naar toe te ademen ontstaat er ruimte en openheid. Na een yogahouding heb je alle tijd en rust om te voelen hoe spanning wegtrekt, de adem en je lichaam kalm en rustig worden.

yoga studio groningen oefeningen 1

We sluiten af met een diepe ontspanning van 15 minuten en een korte meditatie van 5 minuten.

__________

Terug...

DE OEFENINGEN

Evenwichtsoefeningen zijn ook concentratieoefeningen. Om in balans te blijven is een verfijnd lichaamsgevoel nodig. Door aandacht en adem leer je overbodige spanning los te laten. Rek- en strekoefeningen maken de wervelkolom soepel en elastisch. Stijfheid en verkramptheid rond schouders en nek verdwijnen. Schouderbladen worden beweeglijker en maken nek en schouders los. Deze oefeningen hebben tevens een gunstige uitwerking op de onderrug, het bekken en de heupgewrichten.

yoga studio groningen oefeningen 2

Ademoefeningen leren je met de buik, de flanken en het middenrif te ademen. Het maakt je borst ruim, je adem wordt rustig en diep. Diepe ontspanning. We besluiten de les met een diepere ontspanning. Daarbij leer je hoe je door aandacht en adem overbodige spanning los kunt laten. Sterk en soepel. Door yoga krijg je een sterk en soepel lichaam, een betere doorbloeding, meer energie en een beter concentratievermogen.

__________

Terug...